x
Rate this post

طرز تهیه ی ته چین مرغ و بادمجان شیرازی

ته چین

مواد لازم:

برنج ۵ لیوان
سینه مرغ ۳ عدد
بادمجان ۳ عدد
شکر ۲ قاشق غذاخوری
زرشک ۱۰۰ گرم
آب مرغ ۱ لیوان
زرده تخم مرغ ۲ عدد
ماست پر چرب ۱ لیوان
زعفران دم کرده مقدار لازم

ته چین

طرز تهیه :

سینه های مرغ را با ۱ عدد پیاز ، نمک ، زرد چوبه و چند لیوان آب داخل قابلمه بریزید و بپزید سپس خرد کنید و کنار بگذارید.

بادمجان ها را پوست بگیرید و به اندازه ای که میخواهید برش بزنید ، روی بادمجان ها نمک بپاشید و ۳۰ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا آب اضافی بادمجان ها خارج شود سپس در روغن سرخ کنید.

برنج را ۳۰ دقیقه قبل از پخت خیس دهید ، برنج را با چند لیوان آب و مقداری نمک داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و نرم شود سپس آبکشی کنید ، زرشک را در آب گرم خیس دهید تا نرم شود سپس زرشک و شکر را با مقداری کره تفت دهید.

داخل کاسه ای ماست ، زرده های تخم مرغ ، مقداری زعفران دم کرده و نمک را با ۱/۲ برنج آبکش شده مخلوط کنید ، ته قابلمه روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید و نصف پلو زعفرانی را داخل قابلمه بریزید و با پشت قاشق فشار دهید تا مواد خوب فشرده شوند.
ته چین
زرشک ، بادمجان سرخ شده و مرغ ریش ریش شده را اضافه کنید ، برنج سفید را روی مواد بریزید و در انتها با باقی مانده برنج زعفرانی روی برنج سفید بپوشانید ( میتوانید کل برنج را زعفرانی کنید ).

حرارت را زیاد کنید تا برنج بخار کنید سپس ۱ لیوان آب مرغ را روی برنج بریزید ، حرارت را کم کنید و در قابلمه را بگذارید و به مدت ۱ ساعت اجازه دهید برنج بپزد ، پس از پخت برنج را بصورت قالبی داخل ظرف برگردانید و سرو کنید.

برای: ۸ نفر
حاضر است در : ۱۰۰ دقیقه

طرز تهیه ی ته چین مرغ و بادمجان شیرازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code