x
Rate this post

دستور تهیه ی کرم بروله

کرم بروله

مواد لازم:

تخم مرغ ۴ عدد
خامه ی پرچرب ۲ لیوان
شکر ۴ قاشق
وانیل
نمک

درباره کرم بروله:

کرم بروله یک دسر فرانسوی خوشمزه است که ماده اولیه اصلی آن خامه می‌باشد. بافت داخلی این دسر، نرم و کرم مانند است اما لایه رویی آن ترد و کاراملی است. ویژگی اصلی کرم بروله روکش کاراملی آن است که حالت سوخته دارد. بروله (brûlée) در زبان فرانسه به معنی سوخته است. حالت کاراملی سوخته کرم بروله با نگه داشتن فندک بالای آن به مدت چند دقیقه ایجاد می‌شود. این دسر معروف فرانسوی به عنوان روکش تارت و کیک هم استفاده می‌شود.

طرز تهیه:

قبل از شروع تهیه ی این دسر خوشمزه ابتدا فر را تا دمای ۱۷۰ درجه ی سانتی گراد یا ۳۵۰ درجه ی فارنهایت گرم کنید.

۴ عدد تخم مرغ را شکسته و زرده ها را از سفید کاملا جدا کنید.

در ظرف دیگری چند پیمانه شکر را به همراه وانیل و نمک بریزید و خامه را به آن اضافه کنید. کمی به آرامی هم بزنید و توجه داشته باشید که اینکار را به دقت انجام دهید تا خامه شل نشود. حال ظرف خامه را به مدت ۲ دقیقه در مایکروفر قرار دهید تا شکر در آن به خوبی حل شود.

بعد از اینکه خامه را از مایکروفر درآوردید کمی به آرامی آن را هم بزینید تا از حل شدن شکر در آن مطمئن شوید.

حال به سراغ ظرف تخم مرغها رفته و آنها را فقط جهت یکنواخت شدن بهم بزنید. سپس آنها را به مخلوط خامه اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

کرم بروله را در داخل ظرفهای سرامیکی دسر بریزید و آنها را در دیس فر چیده و کمی آب داغ در کف دیس بریزید. کم بروله باید به مدت ۴۰ دقیقه در دمای ۱۷۰ درجه ی سانتی گراد داخل فر قرار گیرد.

در نهایت کرم بروله را از فر بیرون بیاورید و مقداری شکر روی هر ظرف بپاشید. با استفاده از فندکهای آشپزخانه، با احتیاط شعله را روی شکر بگیرید تا کمی قهوه ای شود. حال می توانید با استفاده از میوه های خوش آب و رنگ روی هر ظرف را تزیین کنید تا زیباتر جلوه کنند!

برای: ۶ نفر
حاضر است در : ۴۵ دقیقه

دستور تهیه ی کرم بروله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code