x
Rate this post

سالاد گیاهی مناسب ویگن ها

مواد لازم:

هویج ریز تازه ۱ کیلوگرم
سیر ۲ حبه
دانه ی رازیانه ۱ قاشق چایخوری
دانه گشنیز ۱ قاشق چایخوری
دانه زیره ۲ قاشق چایخوری
سرکه قرمز ۴ قاشق سوپخوری
شکر دانه ریز ۲ قاشق سوپخوری
روغن زیتون ۴ قاشق سوپخوری
دانه کنجد ۲ قاشق سوپخوری
نعناع تازه ۱ دسته
شوید تازه ۱ دسته
نمک و فلفل سیاه تازه ساییده شده به میزان دلخواه
سالاد گیاهی

معمولا کم پیش می آید که هویج جزء اصلی تشکیل دهنده ی غذایی باشد بنابراین این سالادِ خاصی است که هویج را به خوبی به نمایش می گذارد. سبک سالاد هویج پخته شده کمی شبیه به شیوه ی پخت پرتغالی و مراکشی است اما در واقع این سالاد با غذاهای سرتاسر دنیا جور در می آید.
سالاد گیاهی

طرز تهیه:

سر هویج ها را ببرید و از طول آنها را برش بزنید. نیاز نیست که پوست آنها را بگیرید. سیر را نیز نازک ورق کنید. هویج و سیر را در قابلمه ی بزرگی ریخته و با آب سرد روی آن را پوشانده و با نمک مزه دار کنید. قابلمه را روی شعله ی زیاد به جوش بیاورید، سپس بگذارید تا ۵ دقیقه بجوشد یا تا زمانی که هویج نرم شود. طی این زمان ماهیتابه ای را حرارت دهید، دانه های رازیانه، گشنیز و زیره را به آن اضافه کنید. آنها را چند دقیقه حرارت دهید تا عطرشان بلند شود. بعد دانه ها را در هاون بکوبید.

آب هویج را بگیرید و همره با ادویه های کوبیده شده، سرکه، شکر و روغن در کاسه ای بریزید و مزه دار کنید. هنگامی که هویج خنک شود طعم این ادویه ها را به خود می گیرد.
سالاد گیاهی
ماهیتابه ای را که برای ادویه ها استفاده کردید پاک کنید و سپس دانه های کنجد را به آن بیفزایید. آن را چند دقیقه برشته کنید و مدام هم بزنید تا طلایی روشن شوند. وقتی سالاد خنک شد، نعناع و شوید را درشت خرد کنید. آن را همراه با دانه های کنجد روی هویج ها بریزید و به ظرف مناسب انتقال دهید. در صورت تمایل چند قطره روغن زیتون روی آن بریزید.

برای: ۶ نفر
حاضر است در : ۲۰ دقیقه

سالاد گیاهی مناسب ویگن ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code