x
Rate this post

طرز تهیه ی سالاد مرغ بالزامیک

سینه مرغ پخته خرد شده ۲ پیمانه
پیازچه ۱ پیمانه
پیاز قرمز خرد شده ۱/۴ پیمانه
هویج رنده شده ۱/۴ پیمانه
بادام یا گردوی خرد شده ۱/۴ پیمانه
زرشک ۱/۴ پیمانه
ماست چکیده ۱/۳ پیمانه
سس مایونز ۲/۳ پیمانه
آب لیموی تازه ۱ قاشق چایخوری
برگ جعفری ۲ قاشق غذاخوری
سرکه بالزامیک ۳-۴ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به مقدار کافی
کاهو برای سرو
طرز تهیه ی سالاد مرغ بالزامیک
سالاد مرغ بالزامیک یکی از سالادهای شیک و جدیدی است که میتوانید از آن به عنوان شامی سبک و خوشمزه لذت ببرید یا آن را در کنار غذاهای دیگر سرو کنید. سرکه بالزامیک نوعی چاشنی ایتالیایی است. این چاشنی علاوه بر طعم بسیار خوبی که به سالاد میدهد خواص بسیاری هم دارد و برای بدن مفید است. از جمله خواص سرکه بالزامیک میتوان به آنتی اکسیدان بودن آن اشاره کرد که میتواند عملکرد ضد پیری برای سلول های بدن، ضد سرطان و ضد بیماری های قلبی عروقی داشته باشد.

استفاده از بادام یا گردو و زرشک در سالاد هم لطف آن را بیشتر میکند. بادام زیر دندان میرود و بافت جالبی به سالاد میدهد. زرشک هم با طعم ترش و شیرینش آن را تبدیل به تجربه ای منحصر به فرد میکند. علاوه بر این میتوانید سالاد را داخل کاسه ای پوشانده از کاهو بریزید. به این ترتیب سالاد مرغ بالزامیک جلوه زیباتری پیدا میکند.
طرز تهیه ی سالاد مرغ بالزامیک
طرز تهیه: تعدادی از پیازچه ها و بادام یا گردوی را برای تزیین سالاد کنار بگذارید. بقیه پیازچه ها، بادام ها، پیاز قرمز خرد شده، هویج رنده شده، زرشک ماست چکیده، آب لیمو ترش، مایونز و جعفری را داخل کاسه بزرگی بریزید و با هم مخلوط کنید.

۳ قاشق سرکه بالزامیک اضافه کنید و آن را با بقیه مواد مخلوط نمایید. مرغ را به شکل مکعب های کوچک خرد کنید و به سالاد اضافه کنید. نمک و فلفل را نیز به مقدار دلخواه اضافه کنید. طعم سالاد را بچشید و آن را بسته به ذائقه خود تنظیم کنید. میتوانید مقدار بیشتری سرکه، آبلیمو، نمک یا فلفل در این مرحله اضافه کنید. حتی میتوانید مقدار مایونز و ماست را بیشتر کنید.

بگذارید سالاد به مدت نیم ساعت در یخچال خنک شود. برگ های کاهو را کف کاسه بچینید به طوری که کمی از لبه کاسه بیرون بزنند. سپس سالاد خنک شده را روی کاهو بریزید. سالاد مرغ بالزامیک را با بادام و پیازچه خرد شده روی سالاد را تزیین کنید.

برای: ۶ نفر
حاضر است در : ۱۵ دقیقه

طرز تهیه ی سالاد مرغ بالزامیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code