x
Rate this post

پیش خوراک تالیاتلی پریما

مواد لازممواد لازم برای چهار نفر

آرد: ۳۰۰ گرم
تخم مرغ درشت: سه عدد
نمک: نصف قاشق چایخوری
هویج قلمی: دو عدد
کدو سبز قلمی: دو عدد
روغن زیتون: چهار قاشق غذاخوری
سیر له شده: یک حبه
قارچ متوسط: ۱۰ عدد
برگ آویشن: یک قاشق چایخوری
گوجه گیلاسی: ۱۰ عدد
کاهو: پنج تا شش برگ
استاک سبزیجات: نصف پیمانه
پیش خوراک تالیاتلی پریما
طرز تهیه
آرد و نمک را با هم مخلوط کرده، روی تخته کار ریخته و وسط آن را گود می‌کنیم. تخم‌مرغ‌ها را شکسته و از وسط مواد را جمع می‌کنیم تا خمیر شود، بعد از ورز دادن و یک‌دست شدن به مدت ۱۵ دقیقه به خمیر استراحت می‌دهیم.
درون قابلمه‌ای آب ریخته و با کمی نمک روی حرارت می‌گذاریم تا به جوش آید.
خمیر را روی تخته آردپاشی شده باز می‌کنیم، بعد تا زده و دوباره باز می‌کنیم. هر بار روی آن آرد می‌پاشیم و بعد از سه تا چهار بار تا زدن، خمیر را آردپاشی کرده و به قطر کمتر از یک میلی‌متر باز می‌کنیم. (خمیر به راحتی پاره نمی‌شود) به وسیله رولت‌بر یا کارد نوارهای ۷/۰ سانتی‌متری و بلند را برش زده و به آن آرد می‌زنیم، بعد در آب جوش ریخته و پنج دقیقه می‌جوشانیم. رشته‌ها را از آب درآورده و در سس می‌ریزیم، کمی مخلوط کرده و سرو می‌کنیم. در صورت تمایل روی غذا در ظرف سرو ، پنیر پارمزان می‌پاشیم.
پیش خوراک تالیاتلی پریما
طرز تهیه سس
هویج‌ها را حلقه کرده و در تابه‌ای با پیمانه آب می‌جوشانیم تا آب تبخیر شود. کدوها را ورقه کرده و به همراه روغن زیتون و سیر به هویج اضافه کرده و تفت می‌دهیم. بعد از ۱۰ دقیقه قارچ را حلقه کرده و با برگ آویشن، گوجه‌ گیلاسی خرد شده و برگ‌های کاهو به مواد افزوده و حدود ۱۰ دقیقه دیگر تفت می‌دهیم. استاک را افزوده و صبر می‌کنیم جوش بیاید، پس از آن رشته‌ها را افزوده، زیر و رو کرده و سرو می‌کنیم. توجه می‌کنیم که استاک نباید تبخیر شود.

منبع:ksabz.

پیش خوراک تالیاتلی پریما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code