x
Rate this post

طرز تهیه ی ساندویج تابستانی سبزیجات

مواد لازم

نان تست ۴ عدد
کره ۱/۲ قاشق غذاخوری
سس مایونز ۳ قاشق غذاخوری
آبلیمو به مقدار کافی
نمک به مقدار کافی
فلفل ۱/۴ قاشق چایخوری
فلفل قرمز دلخواه
سیر ۱ حبه
پودر خردل ۱/۴ قاشق چایخوری
پیاز خرد شده ۲ قاشق غذاخوری
فلفل سبز خرد شده ۱ عدد
هویج رنده شده ۲ قاشق غذاخوری
کلم یا کاهوی خرد شده ۱/۴ پیمانه
فلفل دلمه‌ای خرد شده ۲ قاشق غذاخوری
کنسرو ذرت ۲ قاشق غذاخوری
طرز تهیه ی ساندویج تابستانی سبزیجات

ساندویچ سبزیجات یکی از آن غذاهای سبکی است که حسابی در فصل تابستان می‌چسبند. برای تهیه این ساندویچ، روشن کردن گاز ضرورتی ندارد. همه سبزیجات خام هستند و نان را هم می‌توانید به صورت تست نشده استفاده کنید یا آن را در توستر یا ساندویچ‌ساز برشته کنید. مخلوط سبزیجات خرد شده همراه با مقدار کمی مایونز خوشمزه و عالی می‌شود. به جای سبزیجات ذکر شده (۶ مورد آخر از مواد لازم) هم می‌توانید از هر سبزیجات خرد شده دیگری که دوست دارید استفاده کنید. برای تهیه دو عدد ساندویچ سبزیجات احتیاج به حدود ۱/۲ پیمانه سبزیجات خرد شده دارید. برای سالم‌تر بودن ساندویچ سبزیجات هم می‌توانید از سس مایونز کم چرب استفاده کنید. یا حتی می توانید از ۲ قاشق مایونز و یک قاشق ماست چکیده استفاده کنید.
طرز تهیه ی ساندویج تابستانی سبزیجات
طرز تهیه: ابتدا روی نان های تست کره بمالید و آنها را در توستر یا یک تابه تست کنید. البته اگر عجله دارید می‌توانید مرحله تست کردن را انجام ندهید. اما اگر قصد ندارید ساندویچ سبزیجات را بلافاصله سرو کنید بهتر است نان‌ها تست شوند چون این کار از نرم شدن ساندویچ و خیس شدن بیش از حد آن خودداری می‌کند (برای تست کردن می‌توانید از ساندویچ‌ساز هم استفاده کنید).

پیاز و سیر را خرد کنید و در کاسه‌ای بریزید. کمی آبلیمو به آنها اضافه کنید. بگذارید تا زمانی که سبزیجات دیگر را خرد می‌کنید در همین حال بمانند. به این ترتیب بوی سیر و پیاز کمتر می‌شود.

حال فلفل دلمه‌ای و کاهو یا کلم را خیلی ریز خرد کنید. سس مایونز، نمک، فلفل، فلفل قرمز و پودر خردل را اضافه کنید. سیر و پیاز را هم اضافه کنید و خوب همه مواد را با هم میکس کنید. مخلوط سبزیجات را روی دو عدد از نان‌ها بریزید و پخش کنید. یک نان دیگر روی هر کدام قرار دهید. ساندویچ‌ها را از وسط نصف کنید و سرو نمایید.

برای: ۲ نفر
حاضر است در : ۱۰ دقیقه

طرز تهیه ی ساندویج تابستانی سبزیجات با سس مایونز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code