x
Rate this post

سالاد سزار چیست

سالاد سزار ، سالاد محبوبی است که اولین بار توسط سرآشپز سزار کاردینی (cesare cardini) که یکی از مهاجران جنگ جهانی اول به ایالت کالیفرنیا و شهر سن‌دیه‌گو بود، درست شد.
سزار کاردینی بعد از چند سال کار در سن‌دیه‌گو، به تجوانای مکزیک مهاجرت و در همانجا رستوران خود را برپا کرد. در سال ۱۹۲۴ میلادی برای جشن ۴ جولای، سزار این سالاد محبوب را درست می‌کند. جالب این است که این سالاد، به دلیل کمبود مواد اولیه در رستوران سزار به ‌وجود آمد و مخلوطی از مزه‌های سنتی ایتالیایی در آن وجود دارد که از آن روز تا به‌حال هر کسی آن را خورده به طرفدارانش پیوسته است. پنیر پارمزان، کاهو و روغن زیتون بکر به همراه سس ورسترشایر (Worcestershire) -که در آمریکا به طور معمول برای سس سالاد استفاده می‌شود- از مواد اولیه این سالاد هستند.

مواد لازم برای ۶ نفر

ماست خامه ای یک سوم پیمانه
پنیر پارمیزان رنده شده ۳ قاشق غذاخوری
آب لیمو یک قاشق غذاخوری
سیر خرد شده یک قاشق مرباخوری
نمک و فلفل به میزان کافی
کاهو یک بوته
پیاز قرمز خرد شده نصف پیمانه
نان برشته شده یک پیمانه
کره کمی

 

 

● طرز تهیه :

▪ ماست خامه ای ، یک قاشق غذاخوری پنیر، آب لیمو، سیر، نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید و سس آماده شده را حداقل به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید.

▪ در این فاصله نان تست یا باگت را به صورت مکعب ریز برش بزنید و در کمی کره تفت دهید. سپس تکه های نان را در سینی حاوی کاغذ روغنی قرار دهید و برای ۵ دقیقه در گریل بگذارید تا ترد شود.

▪ کاهو شسته و ریز شده را به همراه پیاز به سس آماده شده اضافه کنید و به آرامی هم بزنید. بقیه پنیر و نان برشته را به سالاد اضافه و سرو کنید.

منبع: آفتاب دات آی ار

طرز تهیه سالاد سزار | سس سالاد سزار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code