x
Rate this post

سالاد مرغ مخصوص پاییز

مواد لازم

سینه مرغ ۲ عدد
نمک و فلفل به مقدار کافی
کاهو ۱ دسته بزرگ
گلابی ۲ عدد
زرشک ۱ پیمانه
گردو (کمی بو داده شده) ۱ پیمانه
پنیر فتا خرد ۱/۲ پیمانه
برای سس بالزامیک:
سرکه بالزامیک ۳ قاشق غذاخوری
سس خردل ۱ قاشق غذاخوری
سیر رنده شده ۱ حبه
روغن زیتون ۱/۲ پیمانه
نمک ۱/۴ قاشق چایخوری
فلفل ۱/۸ قاشق چایخوری
سالاد مرغ مخصوص پاییز
سالاد مرغ پاییزی غذایی سبک و لذیذ است که به ویژه در فصل پاییز میتواند سفره های شما را رنگین کند. زرشک قرمز، کاهوی سبز، گردوی طلایی و گلابی زرد جلوه بسیار زیبایی به سالاد مرغ پاییزی میدهند. وجود سینه مرغ هم باعث میشود سالاد شما یک وعده غذای کامل و مغذی باشد. در ضمن با کمی پنیر فتا و سس بالزامیک سالاد طعمی عالی پیدا میکند. تهیه سالاد مرغ پاییزی خیلی راحت است و وقت چندانی هم نمیگیرد. برای تزیین آن هم میتوانید کمی از گردو و گردو را نگه دارید و در آخر با آنها روی سالاد را تزیین کنید.

سالاد مرغ مخصوص پاییز
طرز تهیه: ابتدا، سینه مرغ ها را تمیز کنید و به صورت طولی نصف کنید تا ۴ لایه نازک مرغ داشته باشید. دو طرف مرغ را به مقدار دلخواه نمک و فلفل بپاشید. داخل یک تابه بزرگ ۱ قاشق روغن زیتون برتر بریزید و آن را روی شعله متوسط قرار دهید. هر طرف از ورقه های مرغ را حدود ۳-۴ دقیقه تفت بدهید. تا کاملاً پخته شوند. سپس آنها را به تخته گوشت منتقل کنید و بگذارید مرغ تا تهیه بقیه بخش های سالاد خنک شود. در آخر آن را به صورت تکه های کوچک خرد کنید.

در تابه دیگری، گردوها را حدود ۵ دقیقه بو بدهید (مرتب هم بزنید) تا طلایی رنگ شوند. سپس آنها را از روی شعله بردارید بگذارید خنک شوند.
سالاد مرغ مخصوص پاییز
کاهو را بشویید و خرد کنید و در کاسه بزرگی بریزید. گلابی را اسلایس کنید و به آن اضافه نمایید. پس از آن، زرشک برتر، گردوی برتر بو داده، پنیر فتا (خرد شده) و مرغ های خرد شده را اضافه کنید و همه مواد را زیر و رو نمایید.

مواد لازم برای سس، یعنی سس بالزامیک، خردل، روغن زیتون، سیر رنده شده، نمک و فلفل را در شیشه در دار بریزید. درب شیشه را ببندید و آن را تکان دهید تا سس آماده شود. سس بالزامیک را روی سالاد مرغ بریزید و از آن لذت ببرید.

برای: ۴
حاضر است در : ۲۵ دقیقه

سالاد مرغ مخصوص پاییز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code