x
Rate this post

شیشلیک چیست

سایت رستوران داری شیشلیک نوعی کباب است که از شش تکه گوشت، از راسته گوسفند تهیه می شود که روش پخت مخصوصی داشته و طعمی بسیار لذیذ دارد. شیشلیک در شهرهای دیگر به صورت گوشت های تکه شده است اما در مشهد به همراه دنده به سیخ کشیده شده و بر روی زغال آن را کباب می کنند.

در بسیاری نقاط ایران رستوران هایی با نام این شهر وجود دارد که به عرضه غذای لذیذ شیشلیک شاندیز به همان سبک خاص آن می پردازند. در شهر مشهد و به خصوص ییلاقات شاندیز و طرقبه رستوران های متعددی وجود دارد که غذای اصلی سفارش دهندگان شیشلیک است. بعضی از این رستوران ها بسیار وسیع بوده و برخی شعباتی در شهرهای دیگر نیز دارند.

مواد لازم شیشلیک :

گوشت راسته پاک کرده
۵۰۰= گرم
فلفل دلمه ای
۲ عدد
پیاز
۴ عدد
پیاز رنده کرده
۱ قاشق
گوجه فرنگی ۸ عدد
ماست ۲/۱ پیمانه
آب لیمو ۲ عدد
زعفران ۱ قاشق مربا خوری
روغن ۴ قاشق
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه شیشلیک :

برای تهیه شیشلیک باید از گوشت راسته یا فیله گوساله یا گوسفند استفاده نمود . نکته قابل توجه برای کباب خوب انتخاب گوشت آن است که باید نرم باشد (بوسیله گردوهای مخصوص نرم کننده گوشت نیز می توان گوشت را ترد و نرم نمود ) ولی بهتر است گوشت را با آب پیاز و فلفل ۲۴ ساعت قبل آماده و نرم نمود .

انواع کباب باید در عین پختگی زیاد خشک نشود. گوشت را تقرﻳﺒﺄ بقطر دو سانتی متر می بریم و شکل آن نیز لا زم نیست منظم باشد سپس پیاز را نرم رنده می کنیم و روغن زیتون و فلفل را با پیاز رنده شده مخلوط می کنیم و گوشت را در این مایه می خوابانیم و می گذاریم لا اقل یکشب بماند بعد گوشتها را به سیخ کشیده و کمی روی آنرا می کوبیم باید بین هردو یا سه قطعه کوچک دنبه به سیخ کشید و موقع طبخ حرارت باید کمی ملا یم باشد.

طرز تهیه شیشلیک | مواد لازم شیشلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code