x
Rate this post

تهیه جوجه چینی

مواد لازم:
سینه مرغ
۲ عدد سینه کامل
پیاز
۲ عدد متوسط
آرد سفید
۲ پیمانه
آرد ذرت
۱/۴ پیمانه
تخم مرغ
۲ عدد
شیر
۱/۲ لیوان
خمیر مایه
۱ قاشق چای خوری
شکر
نصف قاشق چای خوری
زعفران دمکرده
به مقدار لازم
نمک
به مقدار لازم
فلفل قرمز
به مقدار دلخواه
پودر کاری
به مقدار لازم
زردچوبه
به مقدار لازم
آویشن
۱ قاشق چای خوری
ماءالشعیر
۱ لیوان
طرز تهیه و دستور پخت:
قسمت اول :

سینه ی مرغ را شسته و بعد از جدا کردن استخوان آنها، به تیکه های بند انگشتی هم اندازه تبدیل کرده و داخل یک ظرف عمیق ریخته تا آماده طمع دار کردن شوند. بعد از اینکه خرد و آماده شدند، یک عدد پیاز را رنده کرده و داخل مرغ ها ریخته سپس مقداری زعفران دم کرده، زرد چوبه، نمک و فلفل قرمز را به مقدار دلخواه اضافه کرده و سپس یک قاشق چای خوری آویشن اضافه کرده و خوب هم میزنیم تا تمام تیکه های سینه ی مرغ طعم دار شوند، سپس داخل یخچال گذاشته تا استراحت کند.

جوجه چینی
قسمت دوم : طرز تهیه خمیر جوجه چینی

ابتدا نصف لیوان شیر را کمی گرم کرده تا به حالت ولرم دربیاید، سپس یک قاشق چای خوری خمیر مایه فوری و نصف قاشق چای خوری شکر را به شیر اضافه کرده و کنار میگذاریم.

یک ظرف عمیق بزرگ برداشته و سفیده دو عدد تخم مرغ را از زرده جدا کرده و داخل آن میریزیم. با همزن برقی اینقدر سفیده ها را هم میزنیم تا پف کرده و وقتی ظرف را برعکس کردیم چیزی نریزد. سپس یک لیوان آب گازدار (معمولا از فروشگاه های بزرگ میشود تهیه کرد) یا یک لیوان ماءالشعیر ساده را به همراه زرده های تخم مرغ به سفیده ی پف کرده اضافه کرده و با همزن دستی، هم میزنیم. بعد از اینکه یک دست شد شیر که به آن خمیر مایه اضافه شده را ریخته و مواد را مجددا با همزن، هم میزنیم. سپس آرد سفید و آرد ذرت را با هم مخلوط کرده و کم کم به مایع اضافه کرده و هم میزینم تا به صورت فرنی در بیاید. خمیر باید متعادل، نه سفت و نه شل باشد. سپس ۱ ساعت به خمیر استراحت داده تا در محیط آشپز خانه بماند تا عمل بیاید.

جوجه چینی
قسمت سوم : سرخ کردن

تکه های مرغ را از مواد بیرون آورده و خشک میکنیم تا آبکی یا خیس نباشد. ماهیتابه را تا نصفه روغن ریخته تا داغ شود و وقتی که داغ شد تکه های مرغ را دانه دانه داخل خمیر چرخانده تا کاملا خمیر به مرغ بچسبد. سپس داخل روغن ریخته تا سرخ و طلایی شوند. یک عدد پیاز باقی مانده را به دلخواه و سلیقه میتوان حلقه حلقه کرد داخل خمیر غلطاند و آنها را نیز داخل روغن سرخ کرد. جوجه چینی شما حاضر است.

میتوانید داخل خمیر انواع سبزیجات را سوخاری کنید مانند: قارچ، لوبیا سبز، بادمجان و سبزیجات سرخ کردنی دلخواه شما …

نوش جان
منبع:مامیفود

تهیه جوجه چینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code