x
Rate this post

طرز تهیه ی پاستا پنه

پاستا پنه ۲۳۰ گرم
گردو ۱/۲ پیمانه
کره ۱ قاشق غذاخوری
شیر ۱ پیمانه
پنیر بلوچیز خرد شده ۱/۲ پیمانه
برگ اسفناج کوچک (بیبی اسفناج) ۴ پیمانه
نمک و فلفل به مقدار کافی
طرز تهیه ی پاستا پنه

پاستا پنه پنیری بر خلاف خیلی از پاستاهای دیگر مانند گریل چیکن پنه بدون استفاده از هیچ گوشتی تهیه می‌شود. سس این پاستا با استفاده از پنیر بلوچیز (پنیری فرانسوی با رگه‌های آبی)، شیر و کمی کره تهیه می‌شود. دو ماده دیگری که هم طعم پاستا پنه پنیری را بسیار لذتبخش تر می‌کنند و هم خاصیت آن را بیشتر می‌کنند، مغز گردو و برگ اسفناج هستند. البته به جای برگ اسفناج می‌توانید از شابانک هم استفاده کنید.

پاستا پنه پنیری به سادگی در عرض کمتر از ۳۰ دقیقه آماده می‌شود. در ضمن باقیمانده این غذا را می‌توانید در یخچال نگهداری کنید و بعدا مجدداً گرم کنید.

طرز تهیه: کار را با بو دادن گردو شروع کنید. گردوها را داخل یک تابه بریزید و حدود ۵ دقیقه روی شعله ملایم تفت بدهید تا شروع به قهوه‌ای شدن کنند و بو دار شوند. سپس آنها را خرد کنید (تکه‌های نسبتاً درشت) و کنار بگذارید.

گردوی بوداده
طرز تهیه ی پاستا پنه

پاستا پنه را طبق دستور روی بسته‌بندی در آب بپزید سپس آن را آبکش کنید و ۱/۴ از آب پاستا را به طور جداگانه نگه دارید تا اگر لازم شد از آن برای رقیق کردن سس پاستا استفاده کنید.

پاستا پنه

قابلمه را دوباره روی شعله متوسط قرار دهید. کره، شیر و بلوچیز را اضافه کنید. هم بزنید تا کره ذوب شود و پنیر حل شود. وقتی سس یکدست شد، نمک و فلفل را هم اضافه کنید.
طرز تهیه ی پاستا پنه
سس پنیری پاستا

حال پاستای پخته شده را همراه با اسفناج (baby spinach) داخل سس بریزید و خوب مخلوط کنید تا سس، پاستا و اسفناج را کاملاً بپوشاند و برگ‌ها نرم شوند. در این مرحله اگر احساس می‌کند سس به اندازه کافی رقیق نیست مقداری از آب پاستایی که نگه داشتید را اضافه کنید تا پاستا به حالت دلخواه شما درآید.
طرز تهیه ی پاستا پنه
پاستای اسفناج با سس بلوچیز

در آخر گردوی بوداده را روی پاستا بریزید و پاستا پنه پنیری را سرو کنید. همراه با یک سالاد خوشمزه، پاستا پنه یک غذای گیاهی کامل، مفید و خوشمزه است.

طرز تهیه ی پاستا پنه

برای: ۲ نفر
حاضر است در : ۲۵ دقیقه
وعده: افطار, شام, نهار
مواد لازم : اسفناج, پاستا, پنیر بلوچیز, شیر, گردو

طرز تهیه ی پاستا پنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code