x
Rate this post

تهیه خوراک بامیه با گوجه

مواد لازم:
گوجه فرنگی
۳۰۰گرم
بامیه
۳۰۰گرم
پیاز
یک عدد
سیر
دوحبه
فلفل سبز تند
یک عدد
نمک و زردچوبه
به میزان لازم
رب گوجه فرنگی
یک قاشق
آب
یک لیوان
طرز تهیه و دستور پخت:

دوستان گرامی در این بخش از دستورات غذایی سایت مامی فود، قصد داریم طرز تهیه یکی از خوراک های خوشمزه رو شرح بدیم که ماده اصلی این غذا رو بامیه تشکیل میده. همانطور که بسیاری از کدبانوهای محترم میدانند بامیه رو در انواع مختلف غذاها میتوان به کار برد. بامیه دارای مواد مغذی با ارزش فراوان مثل انواع ویتامین ها و نیز پتاسیم فراوان است و فشارخون رو کنترل میکنه. در ادامه طرز تهیه خوراک بامیه رو آموزش میدیم ضمنا این دستور برای ۳ نفر میباشد.

خوراک بامیه و گوجه

در یک قابلمه مناسب که مقداری روغن مایع در آن ریخته ایم، یک عدد پیاز و یک حبه سیر را خرد کرده و به روغن اضافه میکنیم و تفت میدیم تا تقریبا رنگ پیاز طلایی شود. سپس به میزان دویست گرم گوشت چرخ کرده رو به پیاز داغ اضافه میکنیم و با هم تفت میدهیم تا کاملا گوشت سرخ شود. در این لحظه شعله گاز نباید زیاد باشد که گوشت بسوزد. سپس ادویه های لازم را که شامل زردچوبه و نمک و فلفل هست به میزان لازم اضافه میکنیم. بعد از آن یک عدد فلفل سبز ریز رو هم خرد کرده و به مواد اضافه میکنیم. یک قاشق رب گوجه را نیز با بقیه مواد کاملا مخلوط کرده و تفت میدیم تا مقداری با هم سرخ شوند.

خوراک بامیه و گوجه

خوراک بامیه و گوجه

چند عدد گوجه فرنگی رو شسته و رنده میکنیم و به محتویات درون قابلمه اضافه میکنیم و به میزان یک لیوان آب به آن اضافه میکنیم. در قابلمه را تقریبا گذاشته و اجازه میدهیم به مدت بیست دقیقه با شعله کم تا متوسط بپزد. بعد از این مدت، بامیه ها را که شسته ایم درون قابلمه میریزیم تا به مدت بیست دقیقه بپزه تا حدی که بامیه ها وارفته و شل نشه. بامیه ها را موقع اضافه کردن نباید از وسط نصف کرد چون در هنگام پختن باعث لیز شدن غذا میشه. درطول پخت نیز باید غذا رو تست کرد و از پختن گوشت چرخ کرده و بامیه مطمئن شد. بعد از آماده شدن آن در ظرف ریخته و باسنگک میل کنید. نوش جان .

خوراک بامیه با گوجه

author نویسنده: شاریار نحوی
تاریخ انتشار تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
گروه دستور غذا گروه: غذای اصلی
زیرگروه دستور غذا زیرگروه: خوراک
تعداد بازدید بازدید: ۱۲۰
تعداد نظرها نظر: ۲
زمان آماده سازی زمان آماده سازی: ۱۰ دقیقه
زمان پخت زمان پخت: ۳۰ دقیقه
روش آشپزی روش آشپزی: پختن
مهارت آشپز مهارت آشپز: پیشرفته
وعده غذایی وعده غذایی: ناهار
مناسب برای مناسب برای: ۲ نفر
منبع:مامیفود

تهیه خوراک بامیه با گوجه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code